Bildung

Elävien eläinten kuljetuksista EU:n lainsäädännössä säädettyjen eläinten hyvinvointia koskevien vaatimusten vastaisissa olosuhteissa

11 Supporters 11 in European Union
  1. Launched 18/01/2020

Vetoomuksen esittäjä viittaa televisiossa esitettyyn raporttiin, jossa kuvattiin karuja olosuhteita, joissa nuoria vasikoita kuljetetaan Liettuasta Israeliin (kuvat saatavilla YouTubessa: www.delfi.lt/letena/gyvunu-teises/siaubingi-vildai-siauliu-veterinarai-pasmerkegyvunus-letai-mirciai.d?id=82013099). Vetoomuksen esittäjä vaatii asettamaan kaikki näihin kuljetuksiin osallistuneet henkilöt syytteeseen siitä syystä, että he ovat rikkoneet eläinten hyvinvoinnista kuljetusten aikana annettua EU:n lainsäädäntöä, mukaan lukien valtion elintarvike- ja eläinlääkintäpalvelut. Vetoomuksen esittäjä viittaa käytäntöihin, joissa valintamyymälöissä on saatavilla eläviä kaloja, joita pidetään väitetysti julmissa olosuhteissa (kuvat ovat saatavilla YouTubessa: www.15min.lt/new/activities/english/givunu-girl-claim-commerce-centrum-continue-market-good-fishing-56-1111602). Vetoomuksen esittäjä kannustaa myös tehostamaan tutkimusta luomuviljelynä maalla kasvatettavien ja eläinten tappamista välttävien ”vaihtoehtoisten elintarvikkeiden” kehittämisestä.

Thank you for your support, Aida Dumbrauskaitė Klaipėdos m. savivaldybės Luizės seniūnaitijosseniūnaitė. Klevų g. 6-5, Tel. Nr.