Bildung

Om transport af levende dyr under betingelser, der ikke overholder dyrevelfærdsnormerne i EU-lovgivningen

11 Supporters 11 in European Union
  1. Launched 18/01/2020

Andrageren henviser til en beretning, som er blevet udsendt på tv, og som dokumenterer de barske vilkår under transport af unge kalve fra Litauen til Israel (billeder kan ses på YouTube: www.delfi.lt/letena/gyvunu-teises/siaubingi-vildai-siauliu-veterinarai-pasmerkegyvunus-letai-mirciai.d?id=82013099). Andrageren opfordrer til retsforfølgelse af alle personer, der er involveret i disse transporter, idet de krænker EU-lovgivningen om dyrevelfærd under transport, herunder om statslige fødevare- og veterinærtjenester. Andrageren henviser også til praksisser, hvor levende fisk kan fås i supermarkederne, hvor de opbevares under angiveligt grusomme forhold (billeder kan ses på YouTube: www.15min.lt/new/activities/english/givunu-girl-claim-commerce-centrum-continue-market-good-fishing-56-1111602). Andrageren fremmer endvidere intensiveret forskning i udvikling af "alternative fødevarer", der dyrkes økologisk på land, og hvorved man undgår at aflive dyr.

Thank you for your support, Aida Dumbrauskaitė Klaipėdos m. savivaldybės Luizės seniūnaitijosseniūnaitė. Klevų g. 6-5, Tel. Nr.