Bildung

Over het vervoer van levende dieren onder voorwaarden die niet in overeenstemming zijn met de normen inzake dierenwelzijn van EU-wetgeving

11 Supporters 11 in European Union
  1. Launched 18/01/2020

Indiener verwijst naar een op de televisie uitgezonden verslag waarin te zien is hoe jonge kalveren uit Litouwen naar Israël worden vervoerd in erbarmelijke omstandigheden (zie de beelden op youtube: www.delfi.lt/letena/gyvunu-teises/siaubingi-vildai-siauliu-veterinarai-pasmerkegyvunus-letai-mirciai.d?id=82013099). Indiener vraagt dat alle personen die bij dit vervoer betrokken zijn en die inbreuk maken op het EU-recht inzake het welzijn van dieren tijdens het vervoer, strafrechtelijk worden vervolgd, ook de openbare voedingsondernemingen en veterinaire diensten. Indiener verwijst ook naar praktijken waarbij in supermarkten levende vis verkrijgbaar is, die onder wrede omstandigheden zou worden gehouden (zie de beelden op youtube: www.15min.lt/new/activities/english/givunu-girl-claim-commerce-centrum-continue-market-good-fishing-56-1111602). Indiener pleit voorts voor verder onderzoek naar de ontwikkeling van “alternatieve voedingsmiddelen” die biologisch worden geteeld en waardoor en het doden van dieren wordt voorkomen.

Thank you for your support, Aida Dumbrauskaitė Klaipėdos m. savivaldybės Luizės seniūnaitijosseniūnaitė. Klevų g. 6-5, Tel. Nr.