Traffic & transportation

Om trafiksikkerhed i Bulgarien

Andrageren er indirekte offer for en trafikulykke (hun mistede et familiemedlem i en trafikulykke). Hun klager over svagheder i det bulgarske system for forebyggelse, kontrol og strafansvar for personer, der gør sig skyldige i færdselsforbrydelser. Hun foreslår, at der indføres forskellige foranstaltninger til forbedring af situationen, såsom f.eks. flere hastighedskameraer, særlige straffe til gentagne lovovertrædere, obligatoriske kameraer i biler, sikkerhedsundervisning til bilister i de første fem år efter erhvervelse af kørekort og regelmæssige helbredsundersøgelser af bilister over 50 år. Andrageren går ind for at oprette en officiel onlineplatform for whistleblowere, hvor borgere kan indsende beviser for overtrædelser og være beskyttet imod repressalier fra lovovertræderen.