Verkehr

Галина Петрова
  1. Launched 20/06/2020
  2. Time remaining 11 months

Framställaren är ett indirekt offer för en trafikolycka (hon förlorade medlemmar av sin familj i en trafikolycka). Hon klagar över brister i det bulgariska systemet för förebyggande, kontroll och straffrättsligt ansvar för förövare av trafikbrott. Hon föreslår olika åtgärder för att förbättra denna situation, t.ex. mer operativa väghastighetskameror, särskilda påföljder för systemförbrytare, obligatoriska kameror inuti bilarna, utbildning om säkerhet under de fem första åren av körning och regelbundna hälsokontroller av förare som är äldre än 50 år. Framställaren ställer sig positiv till inrättandet av en officiell internetplattform för visselblåsare, där medborgarna skulle kunna lägga fram bevis på överträdelser och skyddas från överträdarna.

Thank you for your support, Галина Петрова