Arbeit

Direktiivin 1999/70/EY vastaisesta tilapäisen henkilöstön syrjivästä kohtelusta Espanjan julkishallinnossa

M. G.
  1. Launched January 2020
  2. Time remaining 5 weeks

Vetoomuksen esittäjä väittää, että Espanjan viranomaiset rikkovat 28 päivänä kesäkuuta 1999 Euroopan ammatillisen yhteisjärjestön (EAY), Euroopan teollisuuden ja työnantajain keskusjärjestön (UNICE) ja julkisten yritysten Euroopan keskuksen (CEEP) tekemästä määräaikaista työtä koskevasta puitesopimuksesta annettua neuvoston direktiiviä 1999/70/EY palkatessaan tilapäistä henkilöstöä, joka on heikommassa asemassa muihin julkishallinnon työntekijöihin nähden. Vetoomuksen esittäjä huomauttaa, että Espanjan hallitus ja eri aluehallitukset ovat toistuvasti ja jatkuvasti rikkoneet kyseistä lainsäädäntöä, koska kilpailuja vapaiden virkojen täyttämiseksi ei järjestetty vuosiin. Kun kilpailuja lopulta järjestettiin, ilmoitettiin vain muutamista viroista, vaikka vapaiden virkojen määrä oli todellisuudessa suurempi. Näitä virkoja vuosien ajan hoitaneet tilapäiset työntekijät eivät saaneet osallistua kilpailuun.

Thank you for your support, M. G.

openPetition international