Umwelt

Défense Des Marais de l’Estuaire (DDME) -järjestön puolesta, tuuliturbiinihankkeesta Gironden estuaarilla (Natura 2000 -alue)

Défense Des Marais de l'Estuaire (DDME)
  1. Launched October 2019

Ranskan energiakäänteen osalta tekemät päätökset ovat olennaisen tärkeitä biologisen monimuotoisuuden säilymisen ja ympäristönsuojelun kannalta. Niiden olisi oltava sopusoinnussa ilmaston lämpenemisen torjumiseen liittyvien haasteiden kanssa. Vetoomuksen esittäjä kyseenalaistaa kuitenkin tuuliturbiinien asentamisen Gironden estuaarilla, sillä alue sijaitsee Euroopan merkittävimmän muuttolintukäytävän varrella, ja turbiinit saattaisivat tuhota biologista monimuotoisuutta, ympäristöä, kosteikkoja ja pitkän aikaa säilynyttä maisemaa. Joen oikeanpuoleinen ranta on kuulunut jo monien vuosien ajan Natura 2000 alueeseen. Ennen liittämistään Natura 2000 -alueeksi sillä oli luonnonvaraisten lintujen suojelusta annetun direktiivin mukainen erityisasema. Lisäksi useat viralliset tahot ovat suhtautuneet kielteisesti kyseisten tuuliturbiinien asentamista koskevaan hankkeeseen. Vetoomuksen esittäjä vaatii, että Ranskan viranomaisia pyydetään keskeyttämään hanke.

Thank you for your support, Défense Des Marais de l'Estuaire (DDME)