Umwelt

For Défense Des Marais de l'Estuaire (DDME), om vindmølleprojektet langs Girondes flodmunding (Natura 2000)

Défense Des Marais de l'Estuaire (DDME)
  1. Launched October 2019

De beslutninger, som Frankrig skal træffe om energiomstillingen, er af afgørende betydning for biodiversitetens overlevelse og beskyttelsen af miljøet. De bør være i harmoni med udfordringerne i forbindelse med bekæmpelsen af den globale opvarmning. Andrageren stiller sig imidlertid tvivlende over for installationen af vindmøller langs Girondes flodmunding, da dette område er beliggende langs en af Europas vigtigste migrationskorridorer, og vindmøllerne kan ødelægge biodiversiteten, miljøet, vådområderne og det igennem lang tid velbevarede landskab. Den højre flodbred har i mange år været omfattet af et Natura 2000-område. Inden den blev en del af Natura 2000-området, havde den en særlig status i direktivet om beskyttelse af vilde fugle. Desuden har projektet for opførelse af disse vindmøller modtaget negative udtalelser fra flere officielle instanser. Andrageren anmoder om, at der gribes ind over for de franske myndigheder med henblik på at standse projektet.

Thank you for your support, Défense Des Marais de l'Estuaire (DDME)