Actions on Climate Emergency (klimaatcrisismaatregelen)

Thomas EITZENBERGER
Europese Commissie
  1. Launched September 2019

Wij roepen de Europese Commissie op tot versterking van de maatregelen om de klimaatcrisis tegen te gaan in naleving van de opwarmingslimiet van 1,5 °C. Dit betekent dat er ambitieuzere klimaatdoelen moeten worden gesteld en dat er meer financiële steun voor klimaatmaatregelen moet komen. De EU moet zijn doelstellingen (NDC, nationaal bepaalde bijdrage) overeenkomstig de Overeenkomst van Parijs aanpassen door een vermindering van 80 % van de uitstoot van broeikasgassen tegen 2030 na te streven om tegen 2035 netto op 0 uit te komen, en de Europese klimaatwetgeving dienovereenkomstig aanpassen. Er moet een EU-koolstofaanpassing aan de grens worden ingevoerd. Er mogen geen vrijhandelsovereenkomsten worden gesloten met partnerlanden die zich niet houden aan een traject dat volgens de Climate Action Tracker overeenkomt met 1,5 °C. De EU moet voor de leerplannen van alle lidstaten gratis leermiddelen ontwikkelen over de gevolgen van klimaatverandering.

Thank you for your support, Thomas EITZENBERGER