Ilmastokriisitoimet

Thomas EITZENBERGER
Euroopan komissio
  1. Launched September 2019

Pyydämme Euroopan komissiota lisäämään toimia ilmastokriisin torjumiseksi 1,5 celsiusasteen lämpenemisrajan mukaisesti. Tämä tarkoittaa kunnianhimoisempia ilmastotavoitteita ja taloudellista tukea ilmastotoimiin. EU:n on mukautettava Pariisin ilmastosopimuksen mukaisia tavoitteitaan kasvihuonekaasupäästöjen vähentämiseksi 80 prosenttia vuoteen 2030 mennessä ja hiilineutraaliuden saavuttamiseksi vuoteen 2035 mennessä sekä mukautettava EU:n ilmastolainsäädäntöä vastaavasti. EU:n hiilidioksidipäästöjen rajaveromekanismi (Border Carbon Adjustment) on pantava täytäntöön. Vapaakauppasopimuksia ei saa allekirjoittaa niiden kumppanimaiden kanssa, joiden toiminta johtaa Climate Action Tracker ‑seurantatietojen mukaan 1,5 celsiusasteen ylittymiseen. EU:n on laadittava maksuttomia oppimateriaaleja kaikille jäsenvaltioille ilmastonmuutoksen vaikutuksista.

Thank you for your support, Thomas EITZENBERGER