Indsats til afhjælpning af klimakrisen

Thomas EITZENBERGER
Europa-Kommissionen
  1. Launched September 2019

Vi opfordrer Europa-Kommissionen til at styrke indsatsen i forbindelse med klimakrisen i overensstemmelse med målsætningen om at begrænse den globale opvarmning til 1,5°. Dette omfatter mere ambitiøse klimamål og øget finansiel støtte til klimaindsatsen. EU skal justere sine mål (NDC) i henhold til Parisaftalen til en reduktion af drivhusgasemissionerne på 80 % i 2030 med henblik på at nå en nettoudledning på 0 i 2035 og justere europæisk klimalovgivning i overensstemmelse hermed. Der skal gennemføres en CO2-grænsetilpasning. EU må ikke undertegne nogen frihandelsaftaler med partnerlande, som ikke følger en kurs, der er kompatibel med målet om at begrænse den globale opvarmning til 1,5° i henhold til Climate Action Tracker. EU skal udarbejde gratis uddannelsesmateriale til alle medlemsstaternes læseplaner vedrørende virkningerne af klimaændringer.

Thank you for your support, Thomas EITZENBERGER