Umwelt

Tarpeesta kieltää EU:ssa lihan ja soijapapujen tuonti Brasiliasta

Koben Sprengers
  1. Launched 16/01/2020

Vetoomuksen esittäjä toteaa, että Euroopan unioni ja Suomi harkitsevat Brasiliasta peräisin olevien lihatuotteiden myynnin kieltämistä Amazonin sademetsien hallitsemattomien metsäpalojen vuoksi, sillä maatalousyritykset sytyttävät sademetsissä pieniä metsäpaloja raivatakseen maa-alueita karjan kasvatusta ja soijan viljelyä varten. Vetoomuksen esittäjä vaatii tälle päätökselle laajaa tukea. Vetoomuksen esittäjä on huolissaan Amazonin sademetsien vakavasta tilanteesta, joka on seurausta ihmisen toiminnasta. Vetoomuksen esittäjä valittaa, että Brasilian hallitus on lakkauttanut myös useita uudelleenmetsityshankkeita ja ympäristöohjelmia. Tämä osoittaa maan hallituksen olevan haluton ryhtymään toimiin metsäkadon torjumiseksi.

Thank you for your support, Koben Sprengers