Umwelt

Om att EU behöver förbjuda import av kött och sojabönor från Brasilien

Koben Sprengers
  1. Launched 16/01/2020

Framställaren påpekar att EU och Finland överväger att förbjuda försäljning av köttprodukter från Brasilien på grund av de okontrollerade bränderna i Amazonas regnskog, där jordbruksföretag sätter små delar av regnskogen i brand för att frigöra mark för boskapsuppfödning och sojaodling. Framställaren efterlyser massivt stöd för detta beslut. Framställaren uttrycker sin oro över den bekymmersamma situationen i Amazonas regnskog, som beror på människan. Framställaren klagar över att den brasilianska regeringen även har avvecklat åtskilliga återskogningsprojekt och miljöprogram. På så sätt visar den sin ovilja att vidta några åtgärder mot avskogning.

Thank you for your support, Koben Sprengers