Umwelt

Over de noodzaak van een EU-verbod op de invoer van vlees en sojabonen uit Brazilië

Koben Sprengers
  1. Launched 16/01/2020

Indiener wijst erop dat de Europese Unie en Finland overwegen om de verkoop van vleesproducten uit Brazilië te verbieden vanwege de ongecontroleerde branden in het Amazonewoud, aangezien landbouwbedrijven kleine delen van het regenwoud in brand steken om land vrij te maken voor vee- en sojateelt. Indiener roept ertoe op dit besluit massaal te ondersteunen. Indiener geeft uitdrukking aan zijn bezorgdheid over de alarmerende situatie van het Amazonewoud, die te wijten is aan menselijk handelen. Indiener klaagt erover dat de Braziliaanse regering diverse projecten voor herbebossing en milieuprogramma’s stopgezet heeft. Dit geeft aan dat de Braziliaanse regering niet bereid is op te treden tegen de ontbossing.

Thank you for your support, Koben Sprengers