Umwelt

Om EU's forbud mod import af kød og sojabønner fra Brasilien

Koben Sprengers
  1. Launched 16/01/2020

Andrageren påpeger, at Den Europæiske Union og Finland overvejer at forbyde salget af kødprodukter fra Brasilien som følge af de ukontrollerede brande i regnskoven i Amazonas, idet landbrugsvirksomheder satte ild til små dele af regnskoven for at frigøre jord til kvægavl og sojadyrkning. Andrageren opfordrer til, at denne afgørelse mødes med omfattende støtte. Andrageren giver udtryk for sin bekymring over den foruroligende situation i Amazonas, der er en følge af menneskelige aktiviteter. Andrageren klager over, at den brasilianske regering også har afviklet adskillige genplantningsprojekter og miljøprogrammer. Dette viser, at regeringen ikke er villig til at træffe foranstaltninger mod skovrydning.

Thank you for your support, Koben Sprengers