Handelspolitik

Sellaisten ihmisten perusoikeuksista, joiden vammaisuutta ei ole tunnustettu

N. R.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 4 days

Vetoomuksen esittäjä valittaa ”vammaisuutta” koskevan yhdenmukaistetun määritelmän puutetta Euroopan unionissa. Hän kehottaa antamaan termille kokonaisvaltaisen määritelmän, jossa otettaisiin huomioon vammat, joita ei ole sisällytetty WHO:n kansainväliseen tautiluokitukseen. Hän huomauttaa, että yhdenmukaistamisen puute tässä asiassa johtaa vammojen erilaiseen tunnustamiseen. Tästä syystä joillekin vammaisille ei myönnetä tukea, vaikka he tarvitsisivat sitä. Vetoomuksen esittäjä väittää, että tämä tilanne estää tunnustamatta jääneistä vammoista kärsiviä ihmisiä nauttimasta perusoikeuksistaan, jotka on taattu Euroopan unionin perusoikeuskirjassa.

Thank you for your support, N. R.

openPetition international