Handelspolitik

Om de grundlæggende rettigheder for personer med ikke-anerkendte handicap

N. R.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 5 days

Andrageren klager over manglen på en harmoniseret definition af "handicap" i Den Europæiske Union. Han opfordrer til en holistisk definition af begrebet, som tager hensyn til de handicap, der ikke er omfattet af Verdenssundhedsorganisationens Internationale Sygdomsklassifikation. Andrageren påpeger, at den manglende harmonisering på dette område fører til en differentieret anerkendelse af handicap. Som følge heraf er nogle personer med handicap ikke støtteberettigede, selv om de har behov for det. Andrageren hævder, at denne situation forhindrer personer, der er berørt af ikke-anerkendt handicap, i at nyde godt af deres grundlæggende rettigheder, som er garanteret i Den Europæiske Unions charter om grundlæggende rettigheder.

Thank you for your support, N. R.

openPetition international