Versorgung

På vegne af Movemento Ecoloxista da Limia y Sociedade Galega de Historia Natural, om virkningerne af intensivt husdyropdræt i Limia-dalen

Movemento Ecoloxista da Limia y Sociedade Galega de Historia Natural
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Andrageren fordømmer virkningerne af intensivt husdyropdræt i Limia-dalen og As Conchas-reservoiret. Andrageren beklager navnlig stigningen i intensivt opdræt af kyllinger og svin, den dårlige forvaltning af landbrugsaffald, manglen på en bindende kodeks for god landbrugspraksis og forringelsen af overflade- og grundvandet som følge af en øget koncentration af nitrat og eutrofiering. Han opfordrer til, at der sættes en stopper for installation af nye bedrifter, og at forvaltningen af eksisterende bedrifter underkastes kontrol: De bør vedtage en miljømæssigt bæredygtig forvaltning af animalsk affald for at overholde gældende EU-lovgivning på dette område.

Thank you for your support, Movemento Ecoloxista da Limia y Sociedade Galega de Historia Natural
pro

contra