Versorgung

På vegne af Movemento Ecoloxista da Limia y Sociedade Galega de Historia Natural, om virkningerne af intensivt husdyropdræt i Limia-dalen

Petitioner
53 Supporters 53 in European Union
Collection finished
  1. Launched September 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren fordømmer virkningerne af intensivt husdyropdræt i Limia-dalen og As Conchas-reservoiret. Andrageren beklager navnlig stigningen i intensivt opdræt af kyllinger og svin, den dårlige forvaltning af landbrugsaffald, manglen på en bindende kodeks for god landbrugspraksis og forringelsen af overflade- og grundvandet som følge af en øget koncentration af nitrat og eutrofiering. Han opfordrer til, at der sættes en stopper for installation af nye bedrifter, og at forvaltningen af eksisterende bedrifter underkastes kontrol: De bør vedtage en miljømæssigt bæredygtig forvaltning af animalsk affald for at overholde gældende EU-lovgivning på dette område.

openPetition international