Versorgung

För Movemento Ecoloxista da Limia y Sociedade Galega de Historia Natural, om effekterna av intensiv djurhållning i Limiadalen

Movemento Ecoloxista da Limia y Sociedade Galega de Historia Natural
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Framställaren kritiserar skarpt effekterna av den intensiva djurhållningen i Limiadalen och As Conchas-reservoaren. Framställaren beklagar särskilt den ökade intensiva kyckling- och grisuppfödningen, den undermåliga hanteringen av avfall från uppfödningen, bristen på bindande riktlinjer för god jordbrukssed och försämringen av yt- och grundvatten på grund av en ökad nitratkoncentration och eutrofiering. Han anser att anläggandet av nya gårdar bör stoppas och att driften av befintliga gårdar bör kontrolleras: de bör hantera avfall från uppfödningen på ett miljömässigt hållbart sätt för att följa gällande EU-lagstiftning i detta avseende.

Thank you for your support, Movemento Ecoloxista da Limia y Sociedade Galega de Historia Natural
pro

contra