Versorgung

Namens "Movemento Ecoloxista da Limia y Sociedade Galega de Historia Natural", over de effecten van intensieve veehouderij in de Limiavallei

Movemento Ecoloxista da Limia y Sociedade Galega de Historia Natural
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Indiener hekelt de effecten van intensieve veehouderij in de Limiavallei en rond het stuwmeer As Conchas. Indiener betreurt met name de toename van de intensieve kippen- en varkenshouderij, het slechte beheer van landbouwafval, het gebrek aan een bindende code van goede praktijken en de verslechtering van het oppervlakte- en grondwater door een toename van de nitraatconcentraties en eutrofiëring. Hij roept ertoe op het opzetten van nieuwe boerderijen een halt toe te roepen en het beheer van bestaande boerderijen aan controles te onderwerpen: ze zouden hun landbouwafval op een ecologisch duurzame manier moeten beheren zodat ze voldoen aan de geldende Europese wetgeving op dit gebied.

Thank you for your support, Movemento Ecoloxista da Limia y Sociedade Galega de Historia Natural
pro

contra