Handelspolitik

Om gebyr for tysk statslig TV og radio

E. P.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Andrageren klager over systemet med offentlige tilskud til tyske statslige TV- og radiotjenester. Andrageren mener, at dette udgør statsstøtte og kan resultere i konkurrenceforvridning. Andrageren er især betænkelig ved finansieringen af store sportsbegivenheder som f.eks. fodboldturneringer og især verdensmesterskaberne i fodbold. Andrageren mener, at ordninger om offentlig TV- og radiotransmission af sådanne begivenheder og den indirekte finansiering af dem fører til stadigt stigende vederlag til sportsudøvere og embedsmænd i tilknytning til sådanne begivenheder. Han opfordrer EU-institutionerne til at sikre, at Forbundsrepublikken Tyskland påbydes at ændre de nuværende ordninger om statslig TV- og radiovirksomhed, så der ikke ydes yderligere offentlige tilskud til store sportsbegivenheder, som det fremføres i andragendet.

Thank you for your support, E. P.
pro

contra