Handelspolitik

Om avgifterna för statlig tysk radio och tv

E. P.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Framställaren protesterar mot systemet med offentligt stöd till statlig tysk radio och tv. Framställaren anser att detta utgör statligt stöd och kan leda till snedvridning av konkurrensen. Framställaren är särskilt oroad över finansieringen av stora idrottsevenemang som fotbollsturneringar och i synnerhet VM. Framställaren anser att sändningsarrangemangen för sådana evenemang och deras indirekta finansiering leder till allt högre avgifter för idrottare och offentliga tjänstemän i samband med sådana evenemang. Han uppmanar EU-institutionerna att se till att Förbundsrepubliken Tyskland tvingas ändra nuvarande system för statlig tv och radio, så att det inte ges några ytterligare offentliga bidrag till större idrottsevenemang, som det påstås i framställningen.

Thank you for your support, E. P.
pro

contra