Handelspolitik

Saksan valtiollisen televisio- ja radiotoiminnan lähetyspalvelujen maksuista

E. P.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Vetoomuksen esittäjä vastustaa Saksan valtiollisen televisio- ja radiotoiminnan lähetyspalveluja koskevaa julkisen tuen järjestelmää. Vetoomuksen esittäjän mielestä tässä on kyse valtiontuesta, mikä voi johtaa kilpailun vääristymiseen. Vetoomuksen esittäjää askarruttaa etenkin suurten urheilutapahtumien, kuten jalkapalloturnausten ja erityisesti sen maailmancupin, rahoittaminen. Vetoomuksen esittäjä katsoo, että kyseisten urheilutapahtumien julkinen yleisradiotoiminta ja sen epäsuora rahoittaminen johtaa kyseisiin tapahtumiin osallistuvia urheilijoita ja viranhaltijoita koskeviin yhä suurempiin maksuihin. Hän vaatii EU:n toimielimiä varmistamaan, että Saksan liittotasavalta määrätään muuttamaan nykyiset televisio- ja radiolähetystoiminnan järjestelynsä sellaisiksi, ettei vetoomuksessa väitettyä julkista tukea suurille urheilutapahtumille voisi enää jatkossa olla.

Thank you for your support, E. P.
pro

contra