Handelspolitik

Over de bijdragen voor Duitse openbare televisie- en radio-uitzendingen

E. P.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Indiener maakt bezwaar tegen het systeem van overheidssubsidies voor Duitse openbare televisie- en radio-uitzendingen. Indiener is van mening dat dit op staatssteun neerkomt en tot concurrentieverstoringen kan leiden. Indiener is vooral ongerust over de financiering van grote sportevenementen zoals voetbaltoernooien en met name de Wereldbeker. Indiener meent dat regelingen voor publieke omroepen voor dergelijke evenementen en de indirecte financiering ervan tot nóg hogere vergoedingen voor sporters en aan zulke evenementen geassocieerde ambtenaren leiden. Hij verzoekt de EU-instellingen ervoor te zorgen dat de Bondsrepubliek Duitsland wordt gelast de huidige regelingen voor publieke televisie- en radio-omroepen te wijzigen, zodat geen sprake meer kan zijn van overheidssubsidies van grote sportevenementen, zoals beweerd in het verzoekschrift.

Thank you for your support, E. P.
pro

contra