Bauvorhaben

Og 22 medunderskrivere, om et forslag om at afvise opførelsen af et nyt indkøbscenter i Bollate i provinsen Milano (Italien)

European Parliament
  1. Launched 25/02/2020

Andrageren anmoder om, at byggeprojektet for et nyt indkøbscenter i Bollate i provinsen Milano afvises. Ifølge andrageren vil opførelsen af dette indkøbscenter føre til en stigning i vejtrafikken i området. Andrageren beklager risikoen for en høj grad af forurening, som ville have alvorlige sundhedsmæssige konsekvenser for indbyggerne i Lombardiet, der er en region, i hvilken luftkvaliteten er blandt de værste i Europa. Andrageren henviser til de traktatbrudsprocedurer, der er indledt mod Italien for overtrædelse af direktiv 2008/50/EF om luftkvalitet. Andrageren understreger, at det pågældende område er ubebygget jord – uden bygninger og anvendt til landbrugsformål – som ville tage uoprettelig skade af et nyt indkøbscenter.

Thank you for your support, European Parliament