Bauvorhaben

Over een motie om het project van de bouw van een nieuw winkelcentrum in Bollate in de provincie Milaan (Italië) te verwerpen

European Parliament
  1. Launched 25/02/2020

Indiener verzoekt het project voor de bouw van een nieuw winkelcentrum in Bollate, in de provincie Milaan, te verwerpen. Volgens indiener zou de bouw van een winkelcentrum leiden tot een toename van het wegverkeer in het gebied. Indiener betreurt het risico dat gepaard gaat met de hoge vervuilingsniveaus en de ernstige schadelijke gevolgen voor de gezondheid van de inwoners van Lombardije, een regio met een luchtkwaliteit die tot de slechtste van Europa behoort. Indiener verwijst naar de inbreukprocedures tegen Italië wegens de schending van Richtlijn 2008/50/EG betreffende de luchtkwaliteit. Indiener benadrukt dat het gebied in kwestie een braakliggend terrein is – waar geen gebouwen op staan en dat wordt gebuikt voor landbouwdoeleinden – en dat het onherstelbaar zou worden aangetast door een nieuw winkelcentrum.

Thank you for your support, European Parliament