Bauvorhaben

Ja 22 allekirjoittanutta, aloitteesta hylätä uuden ostoskeskuksen rakentamista koskeva hanke Italian Bollatessa, Milanon maakunnassa

European Parliament
  1. Launched 25/02/2020

Vetoomuksen esittäjä pyytää, että uuden ostoskeskuksen rakentamista koskeva hanke hylätään Bollatessa, Milanon maakunnassa. Hänen mukaansa kyseisen ostoskeskuksen rakentaminen lisäisi maantieliikennettä alueella. Vetoomuksen esittäjä valittaa Lombardian asukkaiden terveyttä vakavasti vahingoittavan suuren saastemäärän riskistä. Lombardian alueen ilmanlaatu on eräs Euroopan kehnoimpia. Vetoomuksen esittäjä viittaa Italiaa vastaan käynnistettyyn rikkomusmenettelyyn sen rikottua ilmanlaadusta annettua direktiiviä 2008/50/EY. Vetoomuksen esittäjä painottaa, että ostoskeskukselle suunniteltu alue on maatalouskäytössä olevaa rakentamatonta viheraluetta, joka vahingoittuisi pysyvästi uuden ostoskeskuksen myötä.

Thank you for your support, European Parliament