Umwelt

Namens “Vida Silvestre”, over de bevordering van maatregelen ter bescherming van de zeeën en de mariene biodiversiteit

Vida Silvestre
5 Supporters 5 in European Union
  1. Launched October 2019

Indiener verzoekt de lidstaten het vangstniveau van de industriële visserij fors te verlagen en de visserijquota te beheren met behulp van milieu- en socialeduurzaamheidscriteria. Hij wijst erop dat in het kader van een duurzaam visserijbeleid prioriteit moet worden gegeven aan kleinschalige visserij met een lage impact. Volgens hem is dit de enige manier om de bescherming van de mariene biodiversiteit te waarborgen. Indiener stelt voor dat het Europees Parlement economische subsidies invoert voor kleinschalige visserij, zodat deze vorm van visserij in alle lidstaten en in alle territoriale wateren van de EU wordt bevorderd. Evenzo roept indiener de EU-instellingen en de EU-lidstaten op beschermde mariene zones te in te richten in de territoriale wateren van alle EU-lidstaten waar de mariene biodiversiteit kan worden beschermd met behulp van duurzaamheidscriteria en strikte controles door autoriteiten die op dat gebied bevoegd zijn.

Thank you for your support, Vida Silvestre