Außenpolitik

For foreningen for ytringsfrihed Anna Politkovskaya, om den ufærdige Ogosta-dæmning i Bulgarien

1. Launched 05/06/2020
  2. Time remaining 10 months

Andrageren opfordrer til en hurtig indgriben, idet han hævder, at der har været tilfælde af uacceptable forekomster af vand under Ogosta-dæmningsmuren, der er den næststørste på Balkan-halvøen. Han hævder, at det vil gå ud over 21 bulgarske boligkvarterer, og at vandet når op til 60 km ind i Rumænien. Andrageren hævder, at der, selv før dæmningen blev indviet, var mangler, såsom den ufuldstændige opførelse af et omfattende injektionsgardin under dæmningen. Efter den nylige lukning af det vigtigste hydrauliske kredsløb i hovedudløbet er der i dag betydelige mængder vand i udstødningskanalen, hvilket med rimelighed kan formodes at være et tegn på de stadig større konsekvenser af det uopførte injektionsgardin.

Thank you for your support, Асоциация на свободното слово “Анна Политковская” и Национално движение „Екогласност”