Außenpolitik

Namens de vereniging voor de vrijheid van meningsuiting Anna Politkovskaja, over de onafgewerkte Ongosta-dam in Bulgarije

1. Launched 05/06/2020
  2. Time remaining 11 months

Indiener verzoekt om een dringende interventie met het argument dat er gevallen zijn geweest van onaanvaardbare aanwezigheid van water onder de stuwdamwand van Ongosta, de op één na grootste op de Balkan. Hij beweert dat 21 Bulgaarse nederzettingen hier last van zullen krijgen en dat het water tot 60 km Roemenië binnenkomt. Indiener beweert dat er zelfs vóór de start van de dam sprake was van tekortkomingen, zoals de onvolledige aanleg van een uitgebreid injectiescherm onder de dam. Na de recente sluiting van het belangrijkste gesloten hydraulische systeem bij de hoofduitlaat zijn er momenteel aanzienlijke hoeveelheden water in de uitlaatgoot aanwezig, wat redelijkerwijs kan worden toegeschreven aan de toenemende invloed van het onafgewerkte injectiescherm.

Thank you for your support, Асоциация на свободното слово “Анна Политковская” и Национално движение „Екогласност”