Außenpolitik

Sananvapautta puolustavan Anna Politkovskaja -yhdistyksen puolesta, keskeneräisestä Ongostan padosta Bulgariassa

1. Launched 05/06/2020
  2. Time remaining 11 months

Vetoomuksen esittäjä vaatii kiireellisiä toimenpiteitä, sillä hänen mukaansa Balkanin niemimaan toiseksi suurimmaksi padoksi luokitellun Ongostan padon seinämän alla on ollut toisinaan liikaa vettä. Vetoomuksen esittäjän mukaan tämän seurauksista kärsii 21 bulgarialaista kylää ja vesi on edennyt jopa 60 kilometriä Romanian puolelle. Vetoomuksen esittäjän mukaan toimintahäiriöitä ilmeni jo ennen padon käyttöönottoa. Esimerkiksi padon alle ei rakennettu riittävää injektiosuojaa. Sen jälkeen kun pääpoistoventtiilin ensisijainen suljetun kierron hydraulijärjestelmä äskettäin suljettiin, ensisijaisessa poistokanavassa on ollut huomattavia määriä vettä, minkä voidaan olettaa kohtuudella osoittavan rakentamattoman injektiosuojan lisääntyneen merkityksen.

Thank you for your support, Асоциация на свободното слово “Анна Политковская” и Национално движение „Екогласност”