Red de bijen! Bescherming van de biodiversiteit en verbetering van habitats voor insecten in Europa

Manuela RIPA
Europese Commissie
The petition was withdrawn by the petitioner
  1. Launched May 2019
  2. Collection finished
  3. Submitted
  4. Dialogue
  5. Failed

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Insecten zijn onmisbaar voor onze ecosystemen en onze voedselzekerheid. De Commissie moet wetgeving vaststellen voor de instandhouding en verbetering van habitats voor insecten als indicatoren voor een gezond milieu. Om de natuurlijke leefomgeving aantoonbaar te verbeteren vragen wij bindende doelstellingen: - om van de bevordering van de biodiversiteit een overkoepelende doelstelling van het GLB te maken; - om het gebruik van pesticiden drastisch te verminderen, schadelijke pesticiden zonder uitzondering te verbieden en de toelatingseisen te veranderen; - om de structurele diversiteit in het agrarische landschap te bevorderen; - om het gehalte aan nutriënten effectief te reduceren (bv. via Natura 2000); - om op een doeltreffende manier beschermingsgebieden in te richten (bv. via de kaderrichtlijn water); - om onderzoek en monitoring te intensiveren en het onderwijs te verbeteren.

Thank you for your support, Manuela RIPA