Pelastakaa mehiläiset! Luonnon monimuotoisuuden suojeleminen ja hyönteisten elinympäristöjen parantaminen Euroopassa

Manuela RIPA
Euroopan komissio
The petition was withdrawn by the petitioner
  1. Launched May 2019
  2. Collection finished
  3. Submitted
  4. Dialogue
  5. Failed

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Hyönteisiä tarvitaan niin ekosysteemeissä kuin ruokaturvan varmistamisessa. Komission on annettava lainsäädäntöä, jolla ylläpidetään ja parannetaan hyönteisten elinympäristöjä, sillä hyönteiset ovat merkki vahingoittumattomasta ympäristöstä. Jotta luontaiset elinehtomme todistettavasti parantuisivat, vaadimme seuraavia velvoittavia tavoitteita: – luonnon monimuotoisuuden edistämisestä on tehtävä yksi yhteisen maatalouspolitiikan kokonaistavoitteista; – torjunta-aineiden käyttöä on vähennettävä merkittävästi, niiden hyväksymiskriteerit on uudistettava, ja kaikki haitalliset torjunta-aineet on kiellettävä; – maatalousmaisemien rakenteellista monimuotoisuutta on tuettava; – ravinteiden käyttöä on tehokkaasti vähennettävä (esim. Natura 2000); – suojelualueita on aktiivisesti perustettava (esim. vesipuitedirektiivi); – tutkimusta ja seurantaa on lisättävä ja koulutusta parannettava.

Thank you for your support, Manuela RIPA