PRO-NUTRISCORE

Cédric MUSSO
Euroopan komissio
111.475 Supporters 111.475 in Europäische Union
The petition was withdrawn by the petitioner
  1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Submitted
  4. Dialogue
  5. Failed

This is an European Citizens' Initiative.

forwarding

Pyydämme Euroopan komissiota määräämään pakollisiksi yksinkertaistetut elintarvikkeiden ”Nutriscore”-pakkausmerkinnät, jotta eurooppalaiset kuluttajat saavat laadukasta tietoa ravintosisällöistä ja jotta voidaan suojella kuluttajien terveyttä. 1. Parannetaan elintarvikkeiden ravintosisältömerkintöjen luettavuutta ja ymmärrettävyyttä siten, että tarjolla olevien erilaisten elintarvikkeiden ravintoarvo on helppo ymmärtää yhdellä silmäyksellä. 2. Edistetään kansanterveyttä kannustamalla elintarvikealan ammattilaisia parantamaan tuotteidensa koostumusta. 3. Yhdenmukaistetaan ravintosisältötiedot Euroopan tasolla velvoittamalla elintarvikealan toimijat käyttämään yhteistä virallista merkintäjärjestelmää, jolloin eurooppalaiset kuluttajat eivät ei enää joudu ottamaan selvää lukuisista hämmentävän erilaisista merkinnöistä.

Thank you for your support, Cédric MUSSO

openPetition international