PRO-NUTRISCORE

Euroopan komissio
102.588 Supporters 102.588 in European Union
  1. Launched May 2019

Pyydämme Euroopan komissiota määräämään pakollisiksi yksinkertaistetut elintarvikkeiden ”Nutriscore”-pakkausmerkinnät, jotta eurooppalaiset kuluttajat saavat laadukasta tietoa ravintosisällöistä ja jotta voidaan suojella kuluttajien terveyttä. 1. Parannetaan elintarvikkeiden ravintosisältömerkintöjen luettavuutta ja ymmärrettävyyttä siten, että tarjolla olevien erilaisten elintarvikkeiden ravintoarvo on helppo ymmärtää yhdellä silmäyksellä. 2. Edistetään kansanterveyttä kannustamalla elintarvikealan ammattilaisia parantamaan tuotteidensa koostumusta. 3. Yhdenmukaistetaan ravintosisältötiedot Euroopan tasolla velvoittamalla elintarvikealan toimijat käyttämään yhteistä virallista merkintäjärjestelmää, jolloin eurooppalaiset kuluttajat eivät ei enää joudu ottamaan selvää lukuisista hämmentävän erilaisista merkinnöistä.

Thank you for your support, Cédric MUSSO