‘PRO-NUTRISCORE’

Europese Commissie
102.588 Supporters 102.588 in European Union
  1. Launched May 2019

Wij verzoeken de Europese Commissie om de vereenvoudigde "Nutriscore"-etikettering op levensmiddelen verplicht te stellen, om ervoor te zorgen dat de consumenten goede informatie over de voedingswaarde krijgen en om hun gezondheid te beschermen. 1. Voedingswaarde-etikettering leesbaarder en begrijpelijker maken, zodat de voedingswaarde van een levensmiddel in één oogopslag duidelijk is, gezien de diversiteit van het levensmiddelenaanbod 2. Actie voor de volksgezondheid ondernemen door producenten aan te moedigen de samenstelling van hun producten te verbeteren 3. Informatie over de voedingswaarde op Europees niveau harmoniseren door één officieel etiketteringssysteem verplicht te stellen, om een einde te maken aan de verwarring van de Europese consument als gevolg van de overvloed aan bestaande logo's

Thank you for your support, Cédric MUSSO