"PRO-NUTRISCORE"

Europa-Kommissionen
102.588 Supporters 102.588 in European Union
  1. Launched May 2019

Vi anmoder Europa-Kommissionen om at indføre forenklede næringsdeklarationer ("Nutriscore") på fødevarer for at sikre forbrugerne fyldestgørende oplysninger om næringsindholdet og beskytte deres helbred. 1. På baggrund af den store diversitet i udbuddet af fødevarer at gøre næringsdeklarationer lettere at læse og forstå, således at fødevarers næringsværdi kan aflæses ved første blik. 2. At fremme folkesundheden ved at tilskynde branchen til at forbedre sammensætningen af produkterne. 3. At harmonisere oplysningerne om næringsindholdet på EU-niveau ved at indføre ét enkelt officielt mærkningssystem og derigennem sætte en stopper for den forvirring, som den overvældende mængde af eksisterende logoer skaber blandt de europæiske forbrugere.

Thank you for your support, Cédric MUSSO