Handelspolitik

Over het installeren van zonnepanelen op openbare gebouwen

Siegmar Löwig
  1. Launched 14/01/2020

Indiener verzoekt om wetgeving op grond waarvan alle openbare gebouwen verplicht uitgerust moeten worden met zonnepanelen en bijbehorende accu’s, en eventueel ook met oplaadpunten voor openbaar vervoer en privévoertuigen. Dit zou een vorm van effectieve klimaatbescherming zijn waarbij de overheid het voortouw neemt, de economie en het bedrijfsleven door de vraag worden ondersteund, de massaproductie van zonnepanelen goedkoper wordt en werkgelegenheid wordt gecreëerd. Bovendien wordt op langere termijn belastinggeld bespaard, worden lokale gemeenschappen gesteund, oplaadpunten – waar nog altijd een gebrek aan is – gecreëerd, en particulieren gestimuleerd om een elektrisch voertuig te kopen.

Thank you for your support, Siegmar Löwig