Handelspolitik

Om installation av solpaneler på offentliga byggnader

Siegmar Löwig
0 Supporters 0 in European Union
  1. Launched 14/01/2020

Framställaren efterlyser lagstiftning med krav på att alla offentliga byggnader ska utrustas med solpaneler och motsvarande anläggningar för lagring av el, samt eventuellt med laddningsstationer för offentliga och privata fordon. Detta skulle ge effektivt klimatskydd, där statsmakterna skulle föregå med gott exempel genom att stödja näringslivet och industrin med hjälp av den tillskapade efterfrågan, samtidigt som kostnaderna minskas för massproduktion av solpaneler och arbetstillfällen skapas. Likaså skulle det på lång sikt medföra besparingar av skattebetalares medel, stödja lokalsamhällen, skapa laddningsstationer som det fortfarande råder brist på och stimulera privatpersoner till köp av elfordon.

Thank you for your support, Siegmar Löwig