Umwelt

Over de vermeende onverschilligheid van de gemeentelijke instanties van Klaipėda (Litouwen) ten aanzien van de wrede behandeling van dieren

Esu Klaipėdos miesto savivaldybės seniūnaitė
5 Supporters 5 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Indiener maakt zich zorgen over de wrede behandeling van dieren, die naar verluidt door de gemeente Klaipėda wordt gesteund. De gemeentelijke instanties van Klaipėda hebben een overeenkomst gesloten met de onderneming met beperkte aansprakelijkheid "Nuaras" over de behandeling van zwerfdieren in de stad Klaipėda. Indiener beweert dat dieren door "Nuaras" al meer dan twintig jaar wreed worden behandeld. Ondanks de veelvuldige en aanhoudende protesten van burgers en dierenbeschermingsorganisaties, vergezeld van verzoeken om de contractuele overeenkomsten met "Nuaras" te beëindigen, blijven de gemeentelijke instanties de behandeling en de zorg voor zwerfdieren in Klaipėda aan deze dienstverlener toewijzen. Volgens indiener wordt hiermee artikel 13 VWEU geschonden, alsmede nationale en internationale rechtsnormen inzake de behandeling van dieren als wezens met gevoel, waartoe Litouwen zich heeft verbonden.

Thank you for your support, Esu Klaipėdos miesto savivaldybės seniūnaitė