Umwelt

Om kommunale myndigheders påståede ligegyldighed over for grusom behandling af dyr i Klaipėda (Litauen)

Esu Klaipėdos miesto savivaldybės seniūnaitė
5 Supporters 5 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Andrageren er bekymret over den grusomme behandling af dyr, der angiveligt støttes af Klaipėda kommune i Litauen. Klaipėda kommune har indgået en aftale med "Nuaras", et selskab med begrænset ansvar, om behandlingen af herreløse dyr i Klaipėda by. Andrageren hævder, at "Nuaras" grusomt mishandler dyr og har gjort det i 20 år. På trods af adskillelige og vedholdende protester fra borgere og dyrebeskyttelsesorganisationer, som anmoder om ophør af de kontraktmæssige aftaler med "Nuaras", tildeler kommunen ansvaret for behandling og pleje af herreløse dyr i Klaipėda til den samme tjenesteudbyder. Det er andragerens opfattelse, at denne praksis er i strid med artikel 13 i TEUF samt nationale og internationale juridiske normer for behandling af dyr som følende væsener, som Litauen har tilsluttet sig.

Thank you for your support, Esu Klaipėdos miesto savivaldybės seniūnaitė