Außenpolitik

Om en afgørelse truffet af Jugendamt vedrørende en forælders ret til at have med sine børn at gøre (personlig sag)

R. G.
5 Supporters 5 in European Union
  1. Launched 31/01/2020

Andrageren, som er nederlandsk statsborger, har været bosiddende i Tyskland i henhold til overenskomsten mellem deltagerne i den nordatlantiske traktat vedrørende status for deres styrker. Han blev i løbet af denne periode skilt fra sin hustru, og deres fælles børn kom i hendes varetægt. Han har ikke haft kontakt til sine børn i et halvandet år. Andrageren hævder, at den socialarbejder, hvis rapport til Jugendamt lå til grundlag for afgørelsen om børnene, udviste visse racistiske og kønsdiskriminerende tilbøjeligheder. Han er desuden utilfreds med det beløb, han skal betale for børnenes uddannelse.

Thank you for your support, R. G.