Nopea, oikeudenmukainen ja tehokas ratkaisu ilmastonmuutokseen

Christiaan Frederik ALOFS
Euroopan komissio
  1. Launched May 2019

Tutkijat ja taloustieteilijät ovat yhtä mieltä siitä, että periaate, jonka mukaan saastuttamiselle olisi asetettava entistä korkeampi hinta ja saadut tuotot olisi ohjattava kotitalouksille, toimii. Fossiilisten polttoaineiden hintojen tasainen korottaminen vähentää saastumista, sillä se kannustaa yrityksiä ja kuluttajia valitsemaan puhtaampia ja edullisempia vaihtoehtoja. Kaikki hintojen korotuksesta saadut varat jaetaan oikeudenmukaisesti kuukausittain kansalaisille osinkoina. Tämä lisää useimpien pieni- ja keskituloisten perheiden hyvinvointia. Rajaverojärjestely suojaa EU:n taloutta ja tukee vastaavien järjestelyjen käyttöönottoa eri puolilla maailmaa. Muita etuja ovat muun muassa seuraavat: puhtaampi ilma, työpaikkojen määrän kasvu ja julkisten menojen supistuminen entistä yhdenmukaisemman politiikan seurauksena.

Thank you for your support, Christiaan Frederik ALOFS