En hurtig, retfærdig og effektiv løsning på klimaændringerne

Christiaan Frederik ALOFS
Europa-Kommissionen
  1. Launched May 2019

Forskere og økonomer er enige: Gør det dyrere at forurene, og giv indtægterne til husholdningerne – det virker. En støt stigende pris på fossile brændstoffer vil mindske forureningen. Det vil føre til, at virksomheder og forbrugere vælger renere og billigere alternativer. Alle de indsamlede midler skal derefter på en retfærdig måde tilbagebetales til borgerne som dividende hver måned. Det vil stille de fleste lav- og mellemindkomstfamilier bedre. En CO2-grænsetilpasningsmekanisme vil beskytte vores økonomi og få resten af verden til at følge trop. Blandt de øvrige fordele er: renere luft, flere arbejdspladser og færre offentlige udgifter som følge af afstemning af politikker.

Thank you for your support, Christiaan Frederik ALOFS