Umwelt

Namens het comité Piazza Poggibonsi, ondersteund door 1 200 medeondertekenaars, gericht tegen een plan van de gemeente om een stedelijke groene zone te vernietigen

comitato di Piazza Mazzini Poggibonsi (SI)
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Indienster is gekant tegen plannen van gemeentelijke autoriteiten om een groene zone te vernietigen door 35 volwassen bomen op een dorpsplein te kappen als onderdeel van een project voor "stadsvernieuwing" in het kader van de Europees structuurfondsen, dat is goedgekeurd zonder voorafgaande openbare raadpleging. De verwoesting van een groene zone in een binnenstad druist in tegen de doelstellingen voor de aanpassing aan de klimaatverandering, bescherming van het milieu en efficiënt gebruik van hulpbronnen, als vastgelegd in artikel 9, leden 5 en 6, van Verordening (EU) nr. 1303/2013 van het Europees Parlement en de Raad houdende gemeenschappelijke bepalingen inzake de Europese structuurfondsen en regels om het doeltreffende gebruik daarvan te waarborgen. De ondertekenaars van het verzoekschrift willen echter dat EU-fondsen worden ingezet voor het behoud en de bescherming van het plein en het herstel van de groene zone door nieuwe bomen te planten en goed gebruik te maken van de fondsen in kwestie.

Thank you for your support, comitato di Piazza Mazzini Poggibonsi (SI)
pro

contra