Umwelt

Piazza Poggibonsi -toimikunnan puolesta, ja 1 200 allekirjoittanutta, kunnallisten viranomaisten suunnitelmasta tuhota kaupungin viheralue

comitato di Piazza Mazzini Poggibonsi (SI)
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 6 weeks

Vetoomuksen esittäjä vastustaa kunnallisviranomaisten suunnitelmia tuhota tietty viheralue kaatamalla 35 täysikasvuista puuta kaupungin keskusaukion alueella osana Euroopan sosiaalirahaston (ESR) ”uudelleen kehittämistä”. Hänen mukaansa suunnitelma on hyväksytty ilman edeltävä julkista kuulemista. Kaupungin keskustassa olevan viheralueen tuhoaminen on vastoin ilmastonmuutokseen mukautumisen, ympäristönsuojelun ja resurssitehokkuuden tavoitteita, jotka on asetettu Euroopan sosiaalirahastoa koskevista yhteisistä säännöksistä ja säännöistä sen tehokkaan käytön varmistamiseksi annetun asetuksen (EU) N:o 1303/2013 9 artiklan 5 ja 6 kohdassa. Vetoomuksen allekirjoittajat kuitenkin vaativat, että EU:n varoja käytetään aukioalueen säilyttämiseen ja suojelemiseen sekä viheralueen palauttamiseen istuttamalla uusia puita, jolloin kyseisiä varoja käytetään asianmukaisesti.

Thank you for your support, comitato di Piazza Mazzini Poggibonsi (SI)