Arbeit

For IU Exterior, om situationen for vandrende arbejdstagere inden for EU, der er ansat af vikarbureauer i Nederlandene

IU Exterior
Collection finished
  1. Launched October 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren klager over den forskelsbehandling, udnyttelse af arbejdskraft og jobusikkerhed, som langt de fleste af de vandrende arbejdstagere inden for EU, der er ansat af vikarbureauer i den sydlige del af Nederlandene, nu som før lider under. Han opfordrer Europa-Parlamentet og Kommissionen til at træffe foranstaltninger, der vil sætte en stopper for denne og enhver anden relateret overtrædelse af EU-retten eller af de rettigheder, der er nedfældet i chartret om grundlæggende rettigheder. Andrageren anfører, at de fleste af de pågældende arbejdstagere er blevet ansat via specifikke websteder, meddelelser på de sociale medier eller Euresportalen. Bureauerne afgiver meget ofte falske løfter og undlader at give et fuldstændigt billede af arbejdsvilkårene, hvilket får arbejdstagerne til at underskrive forhåndskontrakter i Spanien, som er helt forskellige fra de endelige kontrakter, som de underskriver, når de er flyttet til Nederlandene. Som følge af de dårlige arbejdsvilkår har kontoret for beskæftigelse og social sikkerhed i det spanske arbejdsministerium i Haag alene i det sidste år modtaget omkring 500 klager fra vandrende arbejdstagere inden for EU.

Thank you for your support, IU Exterior

openPetition international