Umwelt

For "Ecologistas en Acción" (Økologer i Aktion), om udeladelse af en strategisk miljøvurdering i Trebujenas generelle byudviklingsplan (Cádiz)

Ecologistas en Acción
1 Supporter 1 in Europäische Union
  1. Launched August 2020
  2. Time remaining > 3 Wochen

Andrageren udtrykker bekymring over en ændring af den generelle byudviklingsplan, der blev godkendt den 8. maj 2019 af de kommunale myndigheder i Trebujena i strid med direktiv 2001/42/EF og direktiv 92/43/EØF, og som udgør en alvorlig trussel mod det særlige bevaringsområde og beskyttede område Doñana og det særlige bevaringsområde Guadalquivir-flodmundingen. Denne ændring giver de facto tilladelse til at opføre 300 boliger i henhold til arealanvendelsesplanenog udvider byggetilladelserne for at tiltrække de nødvendige investeringer til anlæg af tilkørsel, infrastruktur, ejendomsudvikling og en golfbane. Den omfatter også bestemmelser om diversificering, der giver mulighed for erhvervsaktiviteter og private anlæg. Det planlagte udviklingsprojekt (som indgår i planen under afsnit 16 – Turisme) støder op til to Natura 2000-bevaringsområder – Guadalquivir-flodmundingen (Bajo Guadalquivir ES6150019) og Doñana (ES0000024).

Thank you for your support, Ecologistas en Acción

openPetition international