Umwelt

För organisationen Ecologistas en Acción, om utelämnandet av strategisk miljöbedömning i Trebujenas allmänna stadsplan (Cádiz)

Ecologistas en Acción
1 Supporter 1 in Europäische Union
  1. Launched August 2020
  2. Time remaining > 3 Wochen

Framställaren uttrycker oro över en ändring av den allmänna stadsplanen som godkändes den 8 maj 2019 av de kommunala myndigheterna i Trebujena i strid med direktiv 2001/42/EG och direktiv 92/43/EEG, och som allvarligt äventyrar det särskilda bevarande- och skyddsområdet Doñana, och Guadalquivirs flodmynning som är ett särskilt bevarandeområde. Denna ändring ger faktiskt klartecken för uppförande av 300 bostäder enligt markanvändningsplanen, utökning av bygglov för att dra nytta av de investeringar som krävs för tillfarts- och infrastrukturarbeten, fastighetsutveckling och tillhandahållande av en golfbana. I direktivet föreskrivs också diversifiering, som möjliggör affärsverksamhet och privata anläggningar. Det planerade utvecklingsområdet (som ingår i planen i avsnitt 16 – Turism) angränsar till två särskilda bevarandeområden inom nätverket Natura 2000: Guadalquivirs flodmynning (Bajo Guadalquivir ES6150019) och Doñana (ES0000024).

Thank you for your support, Ecologistas en Acción

openPetition international