Umwelt

Namens Ecologists in Action, over het weglaten van de strategische milieueffectbeoordeling in het algemene stadsontwikkelingsplan van Trebujena (Cádiz)

Ecologistas en Acción
1 Supporter 1 in Europäische Union
  1. Launched August 2020
  2. Time remaining > 4 Wochen

Indiener geeft uiting aan zijn bezorgdheid over een wijziging van het algemene stadsontwikkelingsplan die op 8 mei 2019 door de gemeentelijke autoriteiten van Trebujena is goedgekeurd, in strijd met Richtlijn 2001/42/EG en Richtlijn 92/43/EEG, waardoor de speciale beschermingszone Doñana en de speciale beschermingszone van het estuarium van de Guadalquivir ernstig worden bedreigd. Met deze wijziging wordt groen licht gegeven voor de bouw van 300 wooneenheden in het kader van het bestemmingsplan, worden bouwvergunningen verlengd om de nodige investeringen aan te trekken voor toegangs- en infrastructuurwerkzaamheden, vastgoedontwikkeling en de aanleg van een golfbaan. Bovendien wordt voorzien in diversificatie, waardoor bedrijfsactiviteiten en privé-installaties worden toegestaan. De projectontwikkeling (die in het plan is opgenomen onder sectie 16 – Toerisme) grenst aan twee speciale beschermingszones van Natura 2000: het estuarium van de Guadalquivir (Bajo Guadalquivir ES6150019) en Doñana (ES0000024).

Thank you for your support, Ecologistas en Acción

openPetition international