Umwelt

Ecologistas en Acción -järjestön puolesta, strategisen ympäristöarvioinnin laiminlyönnistä Trebujenan yleiskaavassa (Cádiz)

Ecologistas en Acción
1 Supporter 1 in Europäische Union
  1. Launched August 2020
  2. Time remaining > 3 Wochen

Vetoomuksen esittäjä ilmaisee huolensa siitä, että Trebujenan kunnanviranomaisten 8. toukokuuta 2019 hyväksymä yleiskaavan muutos rikkoo direktiiviä 2001/42/EY ja direktiiviä 92/43/ETY ja vaarantaa vakavasti Doñanan erityisten suojelutoimien alueen ja erityissuojelualueen sekä Guadalquivirin joensuiston erityisten suojelutoimien alueen. Tällä muutoksella myönnetään tosiasiassa lupa 300 asunnon rakentamiseen maankäyttösuunnitelman mukaisesti ja ulotetaan rakennusluvat tarvittaviin investointeihin, jotka koskevat kulkuväylien ja infrastruktuurien rakentamista, kiinteistöjen kehittämistä ja golfkentän toteutusta. Muutos mahdollistaa myös toiminnan monipuolistamisen sallimalla liiketoiminnan ja yksityiset laitokset. Kaavailtu kehitystyö (joka sisältyy suunnitelmassa matkailua koskevaan kohtaan 16) toteutetaan kahden Natura 2000 -verkostoon kuuluvan erityisten suojelutoimien alueen eli Guadalquivirin joensuiston (Bajo Guadalquivir ES6150019) ja Doñanan (ES0000024) vieressä.

Thank you for your support, Ecologistas en Acción

openPetition international